Outwell Camping træf 2013

af Poul Harkjær
outwell traef 2013 01

Vil I med på træf? Hvis du havde spurgt os for 4 år siden, havde vi omgående sagt nej. I vores opfattelse, var et campingtræf noget med nogle campister i campinghabit og hvide tennissokker, der gik rundt og havde kondibanko.

Ikke et ondt ord om disse mennesker og deres banko. Det var bare ikke lige os.

Ved en tilfældighed, traf jeg på en gammel kending på nettet og da de skulle deltage i et uformelt campingtræf fik jeg overtalt Ninna til at vi tog med.

Vores første træf, var AOC træf, arrangeret på baggrund af Alt Om Campings forum deltagere. Siden er vi blevet lidt bidt af ideen, med at møde andre mennesker, med vidt forskellige forudsætninger, og holdninger til camping.

Vi blev ”lokket” til at være med på Tossetræf (nogen må jo have ment at det var der vi passede 🙂 ) Vi er lige kommet hjem fra vores 3. Tossetræf, og kan næsten ikke få hænderne ned.

I Pinsen var vi så med til at starte en ny tradition, for teltcampister!

Facebook foreningen med navnet Outwell Camping Club Denmark holdt sit første træf, på Sletten ved Silkeborg.

Det er ikke et ”must”at man skal have et Outwell telt, men vi er vist alle sammen lidt freaks af dette mærke. Vi havde indlogeret os på et lille område af dette kæmpestore FDF center, som ligger lige ned til Julsø i en pragtfuld natur. I vedtægterne for centret står der campingvogne forbudt. Men det er jo ikke noget problem for dette træf.

outwell traef 2013 02

I løbet af dagen ankom deltagerne og rejste deres telte, under stor opmærksomhed, fra de andre. Der var mange forskellige telt, men kendetegnende var at de var rimelig store med god plads til børnefamilier. Det største telt var vist på 39 kvm. Her kommer selv de største campingvogne til kort!

Allerede første aften havde vi spontan kaffebord og hygge. Stemningen var i top og der blev snakket telt og grej.

outwell traef 2013 03

Lørdag vågnede vi op til en pragtfuld morgen. Der er ikke noget skønnere end at vågne op til fuglesang. Efter morgenmaden, gik vi en tur på 5 km. Rundt på Slettens område, mens e´n af de lokale fortalte om stedet.

Sletten er et lidt anderledes sted, ikke en campingplads men et spejderområde. Her var blandt andet en hængekøje shelter.

outwell traef 2013 04

De aktiviteter stedet kunne byde på var lidt anderledes, end en traditionel campingplads.

Hvad med ”snowboard” på hjul ned af en græsklædt bakke.

outwell traef 2013 05

Eller prøve kræfter med klatring.

outwell traef 2013 06

Senere undersøgte vi om det var vejr til en kanotur, men det luftede lige rigeligt på Julsø. Så vi gik i stedet en lille kilometer hen til den nærmeste campingplads, Skyttehusets camping, for at købe is. Her fik vi lige et billede af vores national klenodie Hejlen, i rute til Himmelbjerget.

outwell traef 2013 07

Lørdag aften havde vi fælles grill og hygge til langt ud på aftenen

outwell traef 2013 08

Søndag var det også fint vejr. Der blev tid til af prøve kræfter med bueskydning og klatrevæggen.

outwell traef 2013 09

Søndag blev der hygget, vi gik på besøg hos hinanden og så på indretning, udstyr og måden det bruges på. Mange havde været teltcampister flere år, men der var også nybegyndere imellem, selv om det var svært at se.

Søndag aften efter fællesgrill, var der pandekagebagning

outwell traef 2013 10

Der var også plads til at afprøve specialiteter, nemlig lakridspandekager, kønne er de ikke men de smager godt.

Det blev lidt køligt, så vi rykkede sammen i Familien Hansens store pavillon, med plads til omkring 20.

outwell traef 2013 11

Mandag var nedbrydningsdag. Her vågnede vi til en diset og fugtig morgen, efter lidt natte regn. Her er så lige det eneste fornuftige argument til at vælge en campingvogn frem for telt. I campingvognen kan man blot lukke døren og køre hjem. I telt er du nødt til at pakke våd sammen, hjem og pakke ud og have teltet tørret. Men det ødelægger absolut ikke glæden ved teltcamping.

Og hvad er så hemmeligheden?

outwell traef 2013 12

Jo Hemmeligheden er såmænd bare navnet på denne sorte bygning, der indeholder toilet og brusebad helt i top som på en bedre campingplads. Så alt i alt havde vi bare alle de faciliteter vi kunne ønske.

Det startede på et ”forum”, med chat om Outwell produkter, og endte med et pinse træf.

Er du blevet inspireret og fået lyst til teltcamping, så er du velkommen i vores Facebook gruppe. Du kan søge os på Outwell Camping Club Denmark. Måske holder vi allerede et træf igen til September, så hold øje med klubben

Vores anbefaling er helt sikkert, prøv et træf. Her får du muligheden for at møde mennesker, med den samme interesse som dig selv. Vi har været sammen med københavnere, sønderjyder, fastlæggere, som så ruller rundt med en mindre campingvogn, når de skal på træf, og danskere der kører helt fra Schweiz for at deltage i træf.

Så er tanken dig ikke helt fjern, kan vi lige komme med et tip. d. 16.-18. August holdes der AOC træf et sted på Sjælland. Her må man også gerne deltage i telt 🙂 Følg med her på siden der kommer nok snart mere info.

Tak til Poul for en super artikel, red.

Links:
Relevante Link(s) : Familien Harkjær‘s hjemmeside

Prøv også at læse disse indlæg