Novicer i Düsseldorf – Del 2

af Henning Madsen
Autocamper fra da vi var børn.

Lørdag tog vi igen ud til messen med håbet om at være mere systematiske i vores rundtur. Vi havde en idé om at vi i dag skulle kigge på mere ”almindelige campere og campingvogne”.

Vi startede dog med at se på lidt oldtimer, der stod på vor vej. Man blev jo helt nostalgisk når man så de fine gamle biler og campingvogne.

Campingvogne med hævetag er ikke nogen nyhed.Campingvogne med hævetag er ikke nogen nyhed.

Superflot, Bilen står fuldstændig originalt, har aldrig været renoveret.Superflot, Bilen står fuldstændig originalt, har aldrig været renoveret.

På camping i tresserne.På camping i tresserne.

Derefter gik vi en tur ind på Hobbys stand, den er ca. lige så stor som den ene af hallerne hjemme i Bellacenteret, og der så vi nok den smukkeste bagdel i Düsseldorf.

Nydelig bagdel.Nydelig bagdel.

Hobby har jo altid haft en campingvogn der skilte sig lidt ud fra alle andre vogne designmæssigt. DET har de stadig.

Hobby LandhausHobby Landhaus

Stadig lidt særpræget udvendigStadig lidt særpræget udvendig

Hobby Landhaus indvendigtHobby Landhaus indvendigt

Men ikke noget at sætte en finger på indvendig.Men ikke noget at sætte en finger på indvendig.

Vi kom også forbi Silvers stand. Silver er en campingvogn med hævetag og ligner en rigtig god rejsevogn. På grund af hævetaget har den en meget mindre vindmodstand end en traditionel campingvogn, dette skulle mindske brændstofforbruget . Den har samtidig fordelen ved at kunne stå inde i en almindelig garage eller carport.

Pas på hovedet ved ind- og udstigning.Pas på hovedet ved ind- og udstigning.

Silver indvendigtSilver indvendigt

Indvendigt fejler højden intet og vognen er indrettet som en traditionel campingvogn. Fås både som her med enkeltsenge og med dobbeltseng.Indvendigt fejler højden intet og vognen er indrettet som en traditionel campingvogn. Fås både som her med enkeltsenge og med dobbeltseng.

Så gik det ellers slag i slag med at se på campingvogne til vi var helt gasblå i hovedet.. Adskillige af dem måtte godt stå i vores indkørsel, allerhelst en blanding af det bedste fra forskellige vogne i en og samme vogn, men det lader sig desværre ikke gøre.

Om aftenen tog vi en tur sammen med Bjarne og Ann Karina ind til Altstadt for at få noget at spise og ellers hygge os. Der var simpelthen så mange mennesker på grund fodboldkamp, campingmesse og diverse polteraftener, så da vi havde fået noget mad tog vi tilbage til campingområdet og sad og hyggede lidt i ølteltet.. Slut på en rigtig god dag.

Søndag holdt fruen og jeg messefri, vi trængte simpelthen til at se noget andet , så vi tog en tur ind til Düsseldorf med U-bahn.

Sporvogn til byen.Sporvogn til byen.

Sporvogn ved banegården i DüsseldorfSporvogn ved banegården i Düsseldorf

Düsseldorf har et meget effektivt offentligt transportsystem bestående af en blanding af sporvogne, busser og U-bahn. Vores adgangsbillet til Campingmessen gav os samtidig fri transport med sporvogne og busser så det benyttede vi os af. Vejret var desværre ikke det bedste, men vi kunne dog sidde uden for under nogle markiser og spise vores frokost nede ved Rhinen.

Venter på frokostVenter på frokost

Vi vidste godt at der var en del skibstrafik på Rhinen, men at det er så meget forbavsede os en del. Det er jo næsten lige som Køgebugtmotorvejen om morgenen på vej mod København. Det var utroligt fascinerende og sidde betragte den intense trafik af fragtpramme, passagerskibe og småbåde, der sejlede på kryds og tværs.

Tæt trafikTæt trafik

novicer i dusseldorf 42novicer i dusseldorf 42

Vejret blev desværre ikke bedre efter frokost, tvært i mod så vi valgte at tage en tur rundt i byen med sporvogn, så på trods af vejret fik vi da set lidt af byen.

Om aftenen gik vi op i festteltet og spiste sammen med vores guider og det blev som de andre aftener ganske hyggeligt.

Mandag gik vi lidt mere rundt på må og få for at se de lidt mere specielle ting. Blandt andet faldt vi over et smart system til at omdanne en almindelig stationcar til en primitiv form for camper.
Da vi skulle til at tage billeder fandt vi lige ud af hvor store amatører vi er i denne verden. Vi havde simpelthen glemt at sætte memorycardet i kameraet så frem med telefonen.

Systemet hedder SwissRoomBox og samles lidt lige som et legosystem, uden brug af værktøj.

SwissRoombox slået op som dobbeltseng og køkkenSwissRoombox slået op som dobbeltseng og køkken

Og her som udekøkken.Og her som udekøkken.

Vi fandt også denne campingvogn for de lidt yngre og mere adræte mennesker end os.

Så bliver det ikke meget mindreSå bliver det ikke meget mindre

Køkkenet er bagerstKøkkenet er bagerst

Og her med fortelt.Og her med fortelt.

Rie fandt også lige den cykel hun mener at hun ønsker sig, så kan vi jo se om hun får den. Efter at have skrevet under på at hun kørte på eget ansvar gik det over stok og sten. Den kører temmelig stærkt sådan en el- cykel når først man får pillet ved kørecomputeren.

Lige en lille demonstrationLige en lille demonstration

Pas på det går stærkt det her.Pas på det går stærkt det her.

Der er så uendeligt meget mere at se, end vi har nogen mulighed at fortælle om her, og vi har også set og oplevet meget mere, men vi håber dog at vi har formået at give et lille indtryk af, hvor stor og alsidig denne messe er.

Mandag aften var stilleaften, da vi skulle køre hjem næste morgen, så vi sagde pænt farvel og tak til vores guider Ann – Karina og Bjarne over en bid mad og en enkelt kold øl. Tirsdag trillede vi stile og roligt hjemad trætte og stopfyldte af nye og spændende indtryk.

Pause på vej hjemPause på vej hjem

Ombord på færgen lige inden vi lægger til i Rødby,, Yes kun 80 km hjem.Ombord på færgen lige inden vi lægger til i Rødby,, Yes kun 80 km hjem.

En stor tak skal lyde til Ann-Karina og Bjarne fordi de gjorde det muligt for os at komme med, vi vender meget gerne frygteligt tilbage.

Links:
Relevante Link(s) : Caravan Salon Düsseldorf
Læs også:  Novicer i Düsseldorf – Del 1

Prøv også at læse disse indlæg