Næsten 4 ud af 10 campingvogne der sælges i øjeblikket har Adria mærket på bagenden. Adria nærmest ”sprøjter” vogne ud i Danmark i øjeblikket. Den seneste registreringsstatistik fra campingbranchen viser, at Adria repræsenterer næsten 40 % af salget i øjeblikket hvilket er noget af et særsyn.
– Hos Adria er vi kommet rigtigt godt fra start. Selv om den første måned i sæson 2013 for branchen som helhed viser en svag tilbagegang, er Adria langt foran på salgssiden målt i forhold til samme periode sidste år, forklarer Per Højgaard fra Adria Danmark
I den første måned er Adrias salg gået 30 % frem i forhold til samme periode sidste år, og set i et helhedsbillede, hvor markedet går 7,6 % tilbage betyder det, at markedsandelen for den første måned af sæson 2013 er vokset fra 23,9 % sidste år, til godt 37 % i år.
Og Adria’s kort for 2013 er da også rigtigt gode. Med den nye ekstravagante verdensnyhed ”Astella Glam” – der i branchen betegnes som den nok største nyhed i 2013 – samt 2. generation af den ekstravagante luksusvogn ”Alpina”, står Adria rigtigt stærkt.
Nej tak til tungt og storblomstret tysk design
En del af Adria’s succes skal findes i designet. Igennem mange år har man nemlig satset på det skandinaviske look, og det går rent ind hos kunderne som fravælger de traditionelt tunge og storblomstrede designs fra engelske og tyske producenter.
– Når man vælger et udgangspunkt der er stilrent og neutralt, giver man også kunden mulighed for selv at sætte præg på sin campingvogn – f.eks. ved at pynte op med puder eller en frugtskål i pang-farver. Det er sværere når campingvognens tekstil i forvejen er spraglet eller holdt i bestemte farver, forklarer Per Højgaard.
Tager man det stilrene design og kombinerer det med Adria’s All-inclusive koncept, får kunden ikke kun en flot vogn, men også mere standardudstyr end ved noget andet mærke i den samme prisklasse.
Bredere program end nogensinde før
Modelprogrammet for Adria i 2013 spænder også bredere end nogensinde før – man kan vælge alt lige fra den lille lette rejsevogn til 2, eller den store luksuriøse vintervogn til storfamilien.
– Og priserne starter ved bare 94.980,- kr. slutter Per Højgaard fra Adria Danmark.
Top 5 for september
Registreringsstatistikkens top-5 for den første måned i sæson 2013 (september måned) viser følgende:
1. Adria(markedsandel: 37,06 %)
2. Hobby(markedsandel: 21,76 %)
3/4. Knaus(markedsandel: 7,06 %)
3/4. Fendt(markedsandel: 7,06 %)
5. Bürstner(markedsandel: 5,29 %)
De resterende 21,77 % fordeles mellem 14 øvrige mærker.
Oplev nyhederne fra Adria til åbent hus i weekenden 27.-28. oktober. Find vej til den nærmeste forhandler, og læs mere om Adrias hjemmeside.
Links: | |
Relevante Link(s) : | Adria |