Forhandlernes efterspørgsel på Camp-let er så stor, at fabrikken nu undersøger, hvordan man kan optimer produktionen yderligere, så ingen går forgæves til forhandlerne
2008 byder på et totalt farveskift på både danske og udenlandske campingpladser, når flagskibet inden for teltvogne, Camp-let Royal dukker op i nye kulører.
Samtlige modeller fra den sønderjyske familievirksomhed rummer nye spændende detaljer, men størst opsigt vil der givetvis være over ”kongevognen”. Det blå fortelt er efter mange år sendt på aftægt og erstattet af et nyt fortelt i grå og rød beige, hvor der er mulighed for masser af ventilation uden at risikere træk. Teltet går helt op i kip og teltkabinen synes endnu mere rummelig end før. Samtlige Camp-lets fortelte er kvalitetstelte, fremstillet hos Isabella med hovedkvarter i Vejle.
Både Royal-modellerne og samtlige øvrige modeller, Apollo, Apollo Lux, Concorde og Savanne, udstyres fra 2008 med en ny type koldskumsmadrasser, hvor de hidtidige betræk erstattes af et aftagelig, quiltet, vatteret betræk, som øger liggekomforten.
Concorde-modellen tegner sig for to tredjedele af salget både herhjemme og i udlandet og er dermed klart købernes favorit. Hans Jørn Nissen forventer dog, at den nye Royal og dens stilrene modefarver slår så godt igennem, at Concorden med tiden bliver truet på sin førerposition.
– Concorden er dog så populær, at vi nærmest ikke tør at lave en masse ændringer af frygt for at få teltvognskøberne på nakken. Der er dog ændret lidt i teltet, så vi forbedrer ventilationen i sovekabinen, og det regner vi med at slippe levende fra, ler Hans Jørn Nissen fra Camp-let A/S.
Camp-let seriens Benjamin, Camp-let Savanne, har også skiftet ham. Den gule vogn er blevet hvid og det sandfarvede telt er udskiftet med et telt i cognac og beige. Savannen er især populær på det hollandske marked, og Hans Jørn Nissen forventer, at de nye farver vil øge interessen yderligere.
2008-sæsonen tegner i øvrigt til at blive en fortsættelse af succesen i den forgangne sæson. Her måtte man allerede melde udsolgt den 1. juli, og det endda til trods for, at der var produceret endnu flere teltvogne end de foregående år.
– Vi har forsøgt at analysere på den store efterspørgsel, og en af forklaringerne er, at vi har udstyret Camp-letten med en hjælpefjeder, som gør det lettere at åbne og lukke vognen samt en længere trækstand, så der er plads til en stor bagageboks forrest på vognen. En del af dem, som købte en Camp-let for 15-20 år siden har allerede skiftet og flere overvejer at skifte til en af vore nutidige modeller.
– Ser man på det med en sælgers briller, fremstiller vi faktisk en alt for solid vogn, som folk kører med i rigtig mange år, før de sætter den om. Vi får således ofte henvendelser fra folk, der vil købe et nyt telt til den Camp-let 500, som de købte helt tilbage i 1970’erne, siger Hans Jørgen Nissen med et glimt i øjet.
Hans Jørgen Nissen oplyser, at forhandlere både herhjemme og på eksportmarkederne allerede har sat sig på samtlige teltvogne, som fabrikken kan producere næste år.
– Efterspørgslen skal endda ses i lyset af, at vi faktisk allerede har øget produktionen af Camp-let’er med næsten 30 procent forud for næste sæson. Lige nu undersøger vi, om det er muligt at optimere produktionen yderligere, siger Hans Jørn Nissen.
Læs mere hos Camp-let
Pressemeddelelse / Foto: Camp-let