Så har Kabe også meldt sig på banen med en nydesignet autocamper af Van-type. Dvs. at autocamperen er bygget i en kassevogn. Og som altid med Kabe, er der gjort meget ud af finish, gode detaljer og funktionalitet.
Kabe Van er bygget i en Mercedes Sprinter med en dieselmotor (Euronorm 6D) på 163 Hk. Man kan opgradere til en større motor på 190 Hk, og 4-hjulstræk, hvis man skulle have lyst til det. Ellers er bildelen i ægte Mercedes kvalitet. Rattet er fra en personbil, med en masse betjeningsmuligheder lige ved ens fingerspidser. Og Multimediasystemer har en 26 cm. trykfølsom skærm med både navigation, kommunikation og underholdning.
Med en totallængde på 690m cm. og en totalhøjde på 305 cm., er der tale om en relativt stor Van, og det er nok ikke alle steder, man kan parkere med den. Men til gengæld er der god plads i Kabe Van, og selv med en ståhøjde på 196 cm. er der blevet plads til en avanceret dobbeltbund.
For ligesom i Kabes campingvogne og andre autocampere, så er isoleringen i Kabe Van i topklasse. Der er f.eks. dobbeltbund med vandbåren gulvvarme, isoleret vandtank, ekstra mange konvektorer til opvarmning af autocamperen og 25 mm Ecoprim isolering + 10 mm. skum.
Vægge og loft har ml. 35 og 50 mm. isoleringsmateriale, og der er gjort meget for at undgå kuldebroer. Desuden er møblerne konstrueret med optimal luftcirkulation for øje. Dette for at sikre bedre varmedistribution og minimere fugtdannelse.
Kabe har gjort meget ud af indretningen i den nye Van. Der er hhv. 4 sele- og sovepladser, hvis der redes op i siddegruppen.
Sengen bagerst i Kabe Van måler 1930 x 1610 mm., og der er fin liggekomfort. Sengen kan klappes op, så rummet bagerst i vognen kan bruges til transport af store ting. Når sengen er klappet op kan den ene side bruges som en slags sofa, men man sidder ikke særlig godt, og ens ben kan ikke nå gulvet.
Til gengæld er der gjort meget ud af siddekomforten i siddegruppen. Alle sæderne er pilotsæder med indstillingsmuligheder. Man kan endda læne sig op ad væggen i siddegruppen uden at trykke termo-rolloen foran vinduet.
Køkkenet er funktionelt med megen plads til opbevaring, og kompressorkøleskab.
Badeværelset er indrettet med en svingbar væg, så man kan tage brusebad uden at overstænke hele badeværelset.
Kabe Van er svært at beskrive i detaljer – den skal opleves. Kabe har formået at bygge en udefinerbar ’lækkerhed’ ind i autocamperen. Dette skyldes dels de mange funktionelle og lækre detaljer og dels en meget høj kvalitet. Desværre er prisen også derefter. Kabe Van koster ca. 1,1 million på danske plader.
Det er Intercamp, der står for import af Kabe, og mon ikke den kan ses på Ferie For Alle 2020