LMC har et stort udvalg i både campingvogne og autocampere. Vi har tidligere på året bragt en artikel vedrørende LMCs nyheder inden for campingvogne, og vil derfor her koncentrere os om deres autocampere.
På trods af at LMC har skåret ned på deres modelprogram, tilbyder LMC i deres 2010 program sytten forskellige autocamperer, så der burde være en mulighed for at finde et layout der passer lige netop til ens behov. Ud over flere nye modeller, er de eksisterende blevet frisket op.
Breezer-serien bliver i 2010 tilføjet to nye modeller, der begge er under 6 m.. At autocamperen er under 6 m. har mange fordele. De mest åbenlyse er, at vognen er nemmere at køre med, og at man stort set kan parkere alle vegne. En anden stor fordel er, at når man skal med færger, køre over betalingsbroer m.m., skal man kun betale takst svarende til en almindelig personbil.
Breezer A 554 – Kompakt vogn med rigtig god plads
A 554 er en alkove-model med sidde- og soveplads til fire personer. Vognen har udover alkoven, en fransk seng bagest i vognen samt badeværelse med separat bruser. Der er et veludnyttet vinkelkøkken med store skuffer og skabe, 96 liters køleskab, gasblus med elektronisk tænding og vask. Mod merpris er det muligt at få 96 eller 190 liters Dometic køleskab med AES (dvs. det vælger selv om der skal anvendes gas, 12V eller 230V som energikilde). Det er ligeledes muligt, mod merpris, at få monteret et Spinflo komfur med gasbageovn.
Den anden nye model i Breezer-serien er V 544. Det er en delintegreret van-model med fire siddepladser og to sovepladser. Denne model har bagest i vognen stor dobbeltseng i hele vognens bredde med stor garage neden under, badeværelse med separat bruser, køkken med med store skuffer og skabe, 96 liters køleskab, gasblus med elektronisk tænding og vask. Ligeledes i denne vogn er det muligt, mod merpris at få 96 liters Dometic køleskab med AES, samt at få monteret et Spinflo komfur med gasbageovn.
Breezer V 544 – delintegreret vogn på under 6 m med stor garage
Vognene leveres standard med Truma Combi 6 varmesystem, og det er muligt at tilkøbe gulvvarme.
Begge modeller er som standard bygget på et Ford Transit chassis med 115 HK. Mod merpris, er det muligt at få dem leveret ab. fabrik med en kraftigere 140 HK motor.
Det er også muligt at få leveret vognene ab. fabrik med en masse ekstraudstyr. Man kan få alt – lige fra navigationsanlæg og bakkamera til andet stof på hynderne. Valgmulighederne er mange.
Cruiser serien vil nu udelukkende bestå af delintegrerede modeller. De vil stadigvæk være baseret på et Fiat chassis.
Fritstående dobbeltseng i Cruiser T 722 G
Den samme fritstående seng slået op. Bemærk det smarte garderobesystem. Samtidigt er der blevet plads til en stor garage.
I 2010 programmet udvides Cruiser-serien to nye modeller baseret på Fiat chassis – nemlig T 652 G og T 732 G.
T 652 G er en autocamper med med en totallængde på 6.79 m. Vognen er indrettet med stor tværstillet dobbeltseng, badeværelse, køkken med god opbevaringsplads med mange skuffer og skabe, 110 liters køleskab, gasblus med elektronisk tænding og stålvask. Hvis man skulle ønske større køleskab eller gasbageovn (Spinflo), kan dette købes mod merpris.
T 652 G har et rummeligt indre og er delintegreret med stor garage
T 732 G har en totallængde på 7.58 m. Denne model har i bagenden to store enkeltsenge. To-delt badeværelse med brusekabine på den en side af midtergangen, og toilet og håndvask på den anden side. Midt i vognen er der et smart vinkelkøkken med god plads til både madlavning og opbevaring. Der er seks store skuffer plus overskabe. Vognen leveres som standard med 110 liters køleskab, men man kan vælge, igen mod merpris, at opgradere til et 190 liters Dometic køleskab med AES. Det er ligeledes her mulighed for at få installeret et Spinflo komfur med gasbageovn og grill.
T 732 G med stor siddegruppe
Vognene har en stor garage med plads til cykler eller andet bagage.
T 708 kommer nu i tre forskellige versioner.
-
T 708 har lave enkeltsenge, hvilket gør vognen egnet til campister, der ikke ønsker at skulle stige op ad for at komme i seng.
-
T 708 G har de hævede enkeltsenge, hvilket giver plads til en stor garage neden under. Dette giver masser af opbevaringsplads til dem der måske ønsker at være på langfart eller bare ønsker mere opbevaringsplads.
-
T 708 GK har ligeledes den store garage, men her er der sparet lidt på køleskabspladsen. Til gengæld får du et ekstra skab til indvendig opbevaring af f.eks. tøj.
Ligeledes er der nu kommet nye faste installationer til TV, hvilket gør det nemmere at integrere bl.a. satelitsystemer.
Explorer serien er LMCs fuldintegrerede luksus autocampere. Her har man i 2010 valgt at gøre modellerne mere prismæssigt konkurrencedygtige ved at bygge dem på et Fiat chassis i stedet for Mercedes chassis. Vognene er stadigvæk spækket med lækre fabriksmonterede detaljer.
Explorer serien er LMCs fuldintegrerede luksus autocampere på Fiat chassis
Også er er der kommet en ny model – I 650 G. Dette er den mindste af Explorer modellerne med en totallængde på kun 6.81 m. og en totalvægt på 3.500 kg. Vognen har en lasteevne på 405 kg.
I 650 G har både sidde- og soveplads til 4 personer. Den har tværstillet dobbeltseng, badeværelse med brus, regulært køkken med masser af opbevaringsplads, 110 liters køleskab og gasblus med elektronisk tænding. Mod merpris er det muligt at få vognen leveret med større Dometic (190 l.) køleskab med AES og Spinflo komfur med gasbageovn og grill.
Generelt for alle LMCs autocampere i 2010 er, at de alle har fået ny optik indvendigt. De leveres nu med et træ-dekor i en varm ‘kirsebærtræ’. Lågerne i Breezer og Cruiser serierne har ligeledes fået ny optik. Alle køkkener er blevet forbedret med bl.a. seks store, kraftige skuffer, og i flere tilfælde er køkkenerne blevet redesignet til funktionelle vinkelkøkkener.
Det nye vinkelkøkken her i en Explorer I 720 GK
Breezer serien har fået ny optik på lågerne i køkkenet. Bemærk også de store kraftige skuffer
Udvendigt er der kommet ny kofanger med LED lys.
Links: | |
Hjemmeside: | LMC |
Artikel: | LMC campingvogne nyheder 2010 |
Foto: LMC